علت استارت نخوردن ماشین و راهکار برطرف کردن آن

علت استارت نخوردن ماشین - امداد خودرو رستمی

شاید برای شما هم پیش بیاید که در زمان استارت زدن ماشین خود غافلگیر شوید و متوجه استارت نخوردن آن بشوید. این مشکل عموما در هوای سرد اتفاق می‌افتد که در ادامه این مقاله از سایت امداد خودرو رستمی به علت استارت نخوردن ماشین و راهکارهایی برطرف کردن آن می‌پردازیم.

دلایل استارت نخوردن ماشین

استارت نخوردن ماشین یکی از مشکلات رایج برای رانندگان است که احتمالا شما هم یکبار با آن روبه رو شده‌اید. عموم مردم این مشکل را از سیستم برق خودرو میدانند و در مرحله اول به سراغ باتری ماشین خود می‌روند. اما بهتر است دلایل دیگر و جزئیات آن را بدانیم تا بهترین تصمیم گیری را انجام دهیم.

اکنون به معرفی مهمترین دلایل استارت نخوردن ماشین می‌پردازیم و در ادامه آنها را به طور دقیق بررسی می‌کنیم:

  • مشکلات مربوط به باتری خودرو که شامل تمام شدن باتری، خراب شدن آن و همچنین خالی شدن باتری
  • خراب و قطع شدن سوئیچ احتراق که یکی دیگر از دلایل اصلی استارت نخوردن می‌باشد
  • نقص در سیم کشی استارت و خرابی آن
  • خرابی سیم کشی برقی و اتصالات خودرو
  • کمبود سوخت خودرو
  • سوختن فیوز و شمع‌های ماشین
  • خرابی دینام خودرو
  • قفل شدن فرمان
  • و چندین دلیل دیگر که بهتر است تحت نظر یک مکانیک ماهر عیب یابی و تعمیر شود.

دلایل استارت نخوردن ماشین - امداد رستمی

اگر خودرو شما در محل کار یا فضایی دور از تعمیرکار است می‌توانید از امداد خودرو رستمی یک مکانیک سیار درخواست کنید تا سریعا به مشکلات خودرو شما رسیدگی شود. ما در امداد خودرو شرق تهران بی رغیب هستیم. همچنین به سایر نقاط تهران امدادرسانی داریم.

تماس با ما 09392046270

اکنون به بررسی دقیق مهم ترین علت‌های استارت نخوردن ماشین می‌پردازیم:

باتری خودرو

همانطور که میدانید اغلب مشکلات استارت نخوردن ماشین مربوط به باتری ماشین می‌شود. باتری خودرو از تجهیزات مصرفی می‌باشد، یعنی اینکه دارای تاریخ مصرف است و همچنین اگر در مدت زمان طولانی که از آن استفاده نکنید، اصطلاحا باتری ماشین شما خوابیده است.

در کل بهتر است خود سرانه اقدام به تعویض باتری اتومبیل خود نکنید و با بررسی و نظر مکانیک می‌توانید باتری خود را تعویض نمایید. چرا که ممکن است باتری خودرو شما برای مدتی دیگر هم برای شما کار بکند و با انجام باتری به باتری می‌توانید آن را شارژ کنید. برای استفاده از خدمات مکانیکی ما پیشنهاد می‌کنیم به لینک مکانیکی شرق تهران مراجعه کنید.

برای تشخیص معیوب بودن باتری سه راه زیر را در نظر بگیرید:

  1. روشن نشدن صفحه کیلومتر شمار الکتریکی
  2. عدم شنیدن صدای چرخش موتور در حین استارت (عدم واکنش احتراق خودرو)
  3. در نهایت با روشن بودن چراغ هشدار باتری می‌توانید از خرابی آن آگاه شوید.

استارت نخوردن بدلیل خوابیدن باتری - امداد رستمی

فقدان سوخت خودرو

اغلب اوقات موارد خیلی ساده مثل تمام شدن سوخت خودرو باعث استارت نخوردن آن می‌شود. و با پر کردن باک خودرو از بنزین احتمالا مشکل شما برطرف می‌شود. همچنین می‌توانید از امداد خودرو رستمی برای سوخت رسانی سیار درخواست کنید.

خرابی استارت

یکی دیگر از علت‌های استارت نخوردن ماشین خرابی خود استارت است. استارت یکی از تجهیزات مهم در خودرو است که به جهت روشن و خاموش شدن ماشین به کار می‌رود. استارت این گونه عمل می‌کند که بعد از استارت زدن راننده، برق بوسیله باتری به سر استارت می‌رسد و سپس آرمیچر چرخ‌ دنده را به حرکت در می‌آورد و ماشین روشن می‌شود. در نتیجه در صورت خرابی و نقص این قطعه، ماشین استارت نمیخورد.

قفل شدن فرمان خودرو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که فرمان ماشین نچرخد و قفل شود با اینکار سوئیچ ماشین را نمی‌توان چرخاند. اگر متوجه شدین که فرمان خودرو گیر کرده تنها کافیست سوئیچ را حالت باز بگذارید و سپس فرمان را دورانی به چپ و راست حرکت دهید.

با انجام این کار ساده قفل فرمان خودرو آزاد می‌شود و می‌توانید به راحتی ماشین خود را استارت بزنید.

مشکلات سوئیچ ماشین

میدانیم که برای استارت زدن نیازمند سوئیچ هستیم. سوئیچ خودرو جریان برق را به جاهای مختلف ماشین منتقل می‌کند. اگر این برق به اندازه کافی برای سیستم جرقه استارت نباشد، طبیعاتا با مشکل استارت نخوردن رو‌به‌رو خواهید بود.

همچنین گاهی ممکن است مشکل از خود سوئیچ، مغزی سوئیچ و سیم کشی آن باشد. که پیشنها میکنیم حتما یک سوئیچ زاپاس داشته باشید و در صورت نیاز آنرا برای تعمیر به فردی کاربلد بسپارید.

خرابی شمع‌ و فیوزهای ماشین

یکی دیگر از علت‌های استارت نخوردن ماشین پراید، پژو، سمند و سایر برندها، آسیب و فرسایش شمع‌های خودرو است. با خرابی شمع‌ها احتراق بطور صحیح انجام نمی‌شود و ماشین روشن نمی‌شود. با حضور یافتن در تعمیرگاه و اطمینان از خرابی شمع‌ها می‌توانید با تعویض آنها مشکل خود را حل کنید.

سوختن فیوزها از جمله فیوز مرتبط با استارت، می‌تواند باعث استارت نخوردن ماشین بشود. برای فیوزها همانند شمع‌ها می‌توانید با تعویض  آن مشکل خود را برطرف کنید.

خرابی شمع‌ و فیوزهای ماشین - استارت نخوردن ماشین - امداد رستمی

معیوبی دینام خودرو

دینام ماشین نیز تاثیر گذاره برای استارت نخوردن ماشین، چرا که دینام نقش شارژکردن باتری را ایفا می‌کند. و اگر فرایند شارژ کردن خودرو از کار بیافتد، طبیعتا باتری ماشین خالی شده و استارت ماشین از کار می‌افتد.

لازم است تا دینام خود را در تعمیرگاه تعویض کنید و سپس باتری ماشین خود را با انجام باتری به باتری شارژ کنید.

معیوب شدن تسمه تایم

تسمه تایم خودرو طی پروسه‌ای موجب به حرکت در آمدن موتور خودرو می‌شود و سپس استارت خودرو رخ می‌دهد. به پیشنهاد میکنیم تسمه تایم ماشین خود را طی زمان 4 تا 5 سال بهتر است تعویض کنید تا استارت خودرو دچار اختلال ایجاد نکند.

همچنین اگر از ماشین خود در مسیرهای سخت و به مدت طولانی استفاده می‌کنید. بهتر است زودتر آنها را تعویض کنید. برای این قطعه از خودرو نیز با تعویض تسمه تایم جدید با قطعه معیوب می‌توانید مشکل استارت نخوردن آن را برطرف کنید.

روشن نشدن ماشین - امداد رستمی

کلام آخر

در این مقاله به رایج‌ترین دلایل استارت نخوردن ماشین اشاره کردیم، همچنین دریافتیم که برای برخی از راهکارها نیازمند یک مکانیک ماهر هستیم ما در تعمیرگاه رستمی با بیش از ده سال تجربه کاری در کنارتان هستیم تا به خودروی شما رسیدگی کنیم.

تماس با ما 09392046270

همچنین در صورت نیاز می‌توانید از خدمات امدادی خودرو ما که شامل یدک کش، سوخت رسانی، امداد باتری و… استفاده کنید. با ما در تماس باشید. امدادرسانی ما شامل کلیه مناطق تهران از جمله امداد خودرو امام علی ، امداد خودرو امام حسین ، امداد خودرو خیابان دماوند ، امداد خودرو نظام آباد ، امداد خودرو تهرانپارس ، امداد خودرو نارمک ، امداد خودرو پیروزی ، امداد خودرو بزرگراه صیاد شیرازی ، امداد خودرو میدان سپاه ، امداد خودرو سبلان ، امداد خودرو فدک ، امداد خودرو خواجه نظام ، امداد خودرو انقلاب ، امداد خودرو شریعتی و… می‌باشد، که بدلیل حضور فعال ما در این منطقه شرق تهران در سریع ترین زمان انجام می‌شود.

پیشنهاد میکنیم برای کسب آموزش های سایت امداد رستمی و مشاهده آخرین اخبار خودرو وارد صفحه وبلاگ سایت بشوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا
تماس فوری