علت نشتی بنزین از زیر خودرو چیست؟

علت نشتی بنزین چیست؟ - امداد رستمی

نشتی بنزین خودرو یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر ماشینی پیش بیاید. ریختن بنزین از زیر خودرو می‌تواند بر عملکرد ماشین تاثیر بگذارد. در ادامه این مقاله از سایت امداد رستمی به دلایل و علت نشتی بنزین و همچنین راهکار برای جلوگیری از آن خواهیم پرداخت.

برای مشاهده خدمات ما به صفحه‌ی خدمات مکانیکی شرق تهران سایت امداد خودرو رستمی مراجعه کنید.

نشانه نشتی بنزین خودرو

به طور کلی برای تشخیص نشتی بنزین ماشین علائم زیر تعیین کننده می‌باشد:

1.ریختن بنزین از زیر اتومبیل

بی شک یکی از رایج ترین علائم نشتی بنزین، ریختن بنزین از زیر ماشین می‌باشد که توجه پارک خودروی خود در آنجا می‌توانید قطرات بنزین را مشاهده کنید. و اگر اینگونه نبود نشونه بعدی رو در خودرویتان بررسی کنید.

دلایل نشتی بنزین - امداد رستمی

در صورت تشدید این رویه پیشنهاد می‌کنیم از امداد خودرو رستمی درخواست مکانیک سیار بکنید تا با حضور در محل مشکل شما را بررسی کنیم.

2.حس کردن بوی بنزین در حین رانندگی

یکی از نشانه های شایع در نشتی بنزین، استشمام بوی بنزین در زمان رانندگی است. که عموما بعد از رفتن به پمپ بنزین و ریختن آن در بدنه ماشین رخ می‌دهد، اگر این رویه طولانی شد یعنی مشکمل از جای دیگری است، در این زمان پیشنهاد میکنیم آن را به یک مکانیک نشان بدهید.

3.بخار کردن لوله بنزین خودرو

یکی دیگر از علائم آسیب دیدن لوله انتقال سوخت است که بر روی آن بخار می‌گیرد. این مورد خیلی محدود در خودروها پیش می‌آید. برای بررسی این نشانه به لوله اگزوز دقت کنید که آیا رطوبت و قطراتی دارد یا خیر.

4.کاهش تدریجی سطح بنزین ماشین

این مورد به گونه ایست که شما احساس می‌کنید که خودروی شما بیش از اندازه بنزین مصرف می‌کند. و زود به زود خودرویتان را به پمپ بنزین می‌برید.

این مورد خیلی حساس و خطرناک است، به گونه ای که ممکن است خودرویتان آتش بگیرد و علاوه بر زیان‌های مالی، میتواند جان سر نشینان خودرو را بگیرد.

شماره امداد خودرو رستمی:

تماس با ما 09392046270

 در صورت نیاز به تعمیرگاه خودرو می‌توانید به مکانیکی نظام آباد ما با نام خدمات فنی اتومبیل رستمی مراجعه کنید. از ویژگی های مثبت ما دارا بودن امداد خودرو هست که انواع مناطق تهران رو تحت پوشش میده. این مناطق امداد خودرو شامل امداد خودرو مجیدیه و… هست.

دلایل نشتی بنزین خودرو

علت های مختلفی برای نشتی بنزین ماشین وجود داره که در ادامه مهم‌ترین‌هاش رو به همراه راهکار اون معرفی میکنیم، با ما تا انتها همراه باشید.

1.خرابی باک بنزین خودرو

خرابی باک بنزین خودرو برای نشتی بنزین - امداد رستمی

باک هر خودرویی در گذر زمان آسیب خواهد دید. همچنین در اثر تصادف ممکن است تا دچار شکستگی یا خرابی شود. این مورد از مهم ترین دلایل نشتی بنزین است که راننده موظف است سریعا برای تعمیر آن به مکانیکی خودرو مراجعه کند.

علت نشت بنزین از حباب گیر پراید؟ و علت سرریز شدن بنزین از باک پراید چیست؟

معمولا در خودروی پراید دلیل اصلی نشت بنزین ، از آسیب رسیدن به درب باک بنزین می‌باشد. و اغلب اوقات علت نشتی از قسمت بالای باک خودرو می‌باشد که به دلیل قرارگیری در رطوبت و آلودگی هوا می‌باشد. همین سبب ریختن بنزین به بیرون باک میشه.

2.خرابی لوله دریچه باک (شلنگ باک)

شلنگ باک خودرو نقش مهمی در عمل احتراق خودرو دارد، بدین شکل که بنزین رو از باک ماشین به موتور منتقل میکنه. و در زمان خرابی این انتقال سوخت در خودرو اتفاق نمیوفته و دچار مشکل میشه، پیشنهاد میکنیم خودرویتان را هر بازه زمانی سرویس بکنید.

و از علت های نشت بنزین ماشین حمل بار و خودروهای داخلی، خرابی و عدم اتصال صحیح این شلنگ می‌باشد که صدمه بزرگی به خودرو میزنه و باعث ریزش بنزین از زیر ماشین میشه.

3.محکم نبودن درپوش باک خودرو

یکی از سهل انگاری‌های رانندگان خودرو نبستن درست درپوش بنزین خودرو هستش که باعث ریزش بنزین از ماشین میشه. وظیفه درپوش باک بعنوان نگهداری بخارات بنزین و حفظ فشار مناسب داخل باک هستش. با محکم نبستن درپوش باک، سرنشینان خودرو، بوی بنزین رو احساس می‌کنن.

این مورد از علت ریختن بنزین از زیر ماشین پراید می‌باشد که عموم افراد در بستن درپوش باک، سهل انگاری می‌کنند. علت ریختن بنزین از حباب گیر پراید بعلت خرابی قطعه حبابگیر هست و نیاز به تعویض دارد.

4.خرابی پمپ ماشین

از دلایل دارای اهمیت نشتی بنزین خودرو می‌توان به خراب شدن پمپ خودرو اشاره کرد. با بروز این خرابی بوی بنزین به داخل خودرو ورود پیدا میکنه. و این نشتی بنزین به گونه ایست که تنها با یک اشتعال می‌توان آتشسوزی را شاهد بود. پس پمپ بنزین خودرویتان نیز بصورت سرویس دوره ای چک و بررسی کنید.

5.خرابی سیستم تزریق سوخت یا انژکتور

یکی دلایل نشتی بنزین خودرو به انژکتور ماشین ارتباط داره. چون امکان ساییده شدن و آسیب بخش لاستیک اون پیش بیاد و دچار ترک خوردگی بشه. با سرویس خودروی خود می‌توانید از مشکلات احتمالی خودروی خود را دور کنید.

تمامی محله و مناطق تحت پوشش امداد خودرو تهران امداد رستمی شامل موارد زیر می‌شود، برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی آنها کلیک نمایید و جزئیات بیشتری از خدمات ما در منطقه ببینید:

امداد خودرو شرق تهران | علت نشتی بنزین

امداد خودرو تهرانپارس | علت نشتی بنزین

امداد خودرو نارمک | علت نشتی بنزین

امداد خودرو امام علی | علت نشتی بنزین

سایر مناطق شامل امداد خودرو صیاد شیرازی ، امداد خودرو شریعتی و… می‌باشد.

جمع بندی

در این مقاله از وبسایت امداد رستمی به دلایل و علت نشتی بنزین خودروها را به همراه نشانه های نشتی بنزین خودرو بررسی کردیم. امیدواریم از اطلاعات و راهکارها استفاده خوبی بکنید. برای استفاده از خدمات تعمیر و سرویس دوره ای تعمیرگاه رستمی با ما یک تماس داشته باشید و یا از طریق لوکیشن درج شده در پایین صفحه به تعمیرگاه ما مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا
تماس فوری