دلیل صدای عجیب ترمز ماشین در حین رانندگی

دلیل صدای عجیب ترمز ماشین در حین رانندگی - امداد رستمی

ممکن است در حین رانندگی باشید و صدای غیر معمول را احساس کنید و متوجه شوید که این صدا از سمت چرخ‌ها و سیستم ترمز ماشین هست. همچنین شاید حالت ترمز گرفتن شما تغییر کند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی دلیل صدای عجیب ترمز ماشین در حین رانندگی بپردازیم، تا انتها با ما باشید.

مهم است بدانید که سیستم ترمز خودرو دارای اهمیت ویژه‌ای است. و علاوه بر خسارات مالی که ممکن است دچار آسیب رسیدن به سایر قطعات خودرو از جمله دیسک صفحه شود، می‌تواند خطرات جانی و امنیت ما را دچار مشکل کند.

پس پیشنهاد میکنیم خودرو خود را به نزدیک ترین تعمیرگاه ببرید و یا آنرا به کناره خیابان منتقل کنید و با درخواست یدک کش از ما، بخواهید تا آن را به تعمیرگاه رستمی منتقل کنیم. ما بهترین امداد خودرو شرق تهران را در اختیار داریم.

تماس با ما 09392046270

دلایل شنیدن صدا از ترمز ماشین

در ابتدا بگوییم که هر صدایی نشان دهنده خرابی سیستم ترمز نیست. چرا که خودرو در شرایط و موقعیت‌های مختلف، واکنش‌های متفاوتی دارد. و حتی ممکن است چند باری صدای تق تق و خر خر را بشنوید که جای نگرانی نیست. زمانی باید نگران باشید که این صدا همیشگی باشد! و فرایند ترمز گرفتن شما تغییر کند.

صدای عجیب هنگام ترمز گرفتن ماشین - امداد رستمی

تمام شدن لنت ترمز و آسیب دیدن آن

لنت‌های ترمز خودرو باید طی سرویس دوره‌ای خودرو چک و تعویض بشوند. چرا که این قطعه دائما با کالیپر و دیسک صفحه (روتور) در تماس است و در گذر زمان دچار آسیب ‌می‌شوند.

اگر کتاب آیین نامه رانندگی را خوانده باشید، در آن به توصیه کارشناسان گفته شده که بعد هر 32 هزار کیلومتر لنت‌های خودرو خود را تعویض کنید.

لنت ترمز بی کیفیت

ممکن است حتی به تازگی لنت ترمز خود را عوض کرده باشید و صدای غیر معمول ترمز را احساس کنید. ولی هر لنت ترمزی جواب کار شما را نمی‌دهد، و کیفیت پایین لنت‌ها دلیل صدای عجیب ترمز ماشین در حین رانندگی می‌تواند باشد. ما در تعمیرگاه رستمی از بهترین قطعات و برندهای معتبر استفاده می‌کنیم تا بهترین عملکر را در خودرو خود تجربه کنید.

لینک پیشنهادی: خدمات مکانیکی شرق تهران

خرابی و تمام شدن دیسک‌ها روتور ترمز

یکی دیگر از دلیل‌های صدای عجیب ترمز ماشین در حین رانندگی می‌تواند، فرسودگی دیسک روتور ترمز باشد. با خرابی دیسک صفحه صدای ترمز را مرتبا می‌شنوید.

این قطعه به توصیه کارشناسان تا 33 هزار کیلومتر به خوبی کار می‌کند و بعد از این مسافت بهتر است آن را بررسی و چک کنید.

همچنین برای دیسک روتور هم اگر از قطعات استاندارد و با کیفیت استفاده کنید، باعث می‌شود تا عمر متوسط آن بیشتر بشود. در نتیجه برای دیسک ماشین خود هم پیشنهاد می‌کنیم تا آن را به صورت دوره‌ای سرویس کنید.

نقص در ترمز خودرو - امداد رستمی
نقص در ترمز خودرو – امداد رستمی

استفاده کم از ماشین

یکی از دلایل جالب برای شنیده شدن صدای عجیب ترمزها عدم استفاده طولانی مدت از ماشین است. اگر ماشین‌تان را برای مدت طولانی در پارکینگ گذاشته‌اید. ممکن است گرد و غبار و محیط موجب آسیب رسیدن به خودرو شما بشود. بدانید که لنت‌های ترمز یکی از آسیب پذیرترین قطعات خودرو می‌باشد.

مشکلات مربوط به بلبرینگ چرخ اتومبیل

یکی دیگر از دلیل صدای عجیب ترمز ماشین در حین رانندگی، ایراد یا نقص در بلبرینگ می‌باشد. به بیان ساده بلبرینگ متشکل از گلوله ها فولادی است و بوسیله ساچمه رو کنار یکدیگر قرار میگیره.

با خرابی بلبرینگ سیستم ترمز به مشکل میخوره و باعث بروز صدای عجیب ترمزها در مسیر میشه. پس بهتر است سریعا مشکل آن را برطرف کنید چرا که باعث آسیب بیشتر چرخ‌ها میشه.

گیر کردن مواد خارجی در ترمز ماشین

یک دلیل صدای عجیب ترمز ماشین در حین رانندگی گیر کردن یک شیئ خارجی در سیستم ترمز است. ممکن است صدای عجیب هنگام ترمز بعلت گیر کردن خورده سنگ یا قطعه‌ای خارجی در سیستم ترمز اتفاق بیافتد. این صدا حتی در زمان حرکت و بدون ترمز نیز احساس می‌شود.

برای برطرف کردن این مورد بهتر است ماشین خود را به کناره خیابان منتقل کنید و با حرکت به سمت عقب و جلو باعث جدا شدن قطعه بشوید. در نهایت اگر مشکل برطرف نشد آن را به یک مکانیکی برسانید.

چند دلیل و راهکار دیگر:

  • تعویض کلپیره کهنه خودرو تحت نظر مکانیک خودرو
  • جایگزینی بوش و پین‌های خودرو نیز یک راهکار است
  • روغن کاری به وقت خودرو به جهت کیفیت بهتر مکانیزم ترمز
  • آسیب دیدن لرزه گیر سیستم ترمز که با اقدام به موقع آنها را تعویض کنید
  • نقص در دیفرانسیل جلو و عقب اتومبیل

کلام آخر

در این مقاله به چندین دلیل صدای عجیب ترمز ماشین در حین رانندگی و راهکار آن پرداختیم. پیشنهاد میکنیم در صورت مشکل جدی ترمز ماشین خود آن را به کناره مسیر خود منتقل کنید و با دریافت تماس با ما یک امداد خودرو درخواست کنید، تا سریعا آن را به تعمیرگاه رستمی منتقل کنیم و مشکلات آن را برطرف کنیم.

ما به کلیه مناطق تهران امدادرسانی داریم و امدادرسانی شرق ما در کمترین زمان ممکن است که شامل امداد خودرو میدان امام حسین ، امداد خودرو امام علی ، امداد خودرو خیابان دماوند ، امداد خودرو نظام آباد ، امداد خودرو سبلان ، امداد خودرو تهرانپارس ، امداد خودرو خواجه نظام ، امداد خودرو فدک تهران ، امداد خودرو نارمک ، امداد خودرو صیاد شیرازی ، امداد خودرو پیروزی ، امداد خودرو میدان سپاه ، امداد خودرو میدان انقلاب ،  امداد خودرو شریعتی و… می‌شود.

تماس با ما 09392046270

همچنین برای مشاهده سایر خدمات و آموزش های ما وارد صفحه وبلاگ امداد رستمی بشوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا
تماس فوری